torsdag 12 augusti 2010

HCSS och gospel

Igår var det väl en ganska passande kväll för mig. Ändå kändes det ganska avslaget när jag åkte hem. När jag kom ner till Kulturkalaset i Göteborg stod Göteborgs gospel på scen tillsammans med Sarah Dawn Finer. Jag har inte lyssnat på henne tidigare men jag får säga att hon är fantastisk både när det gäller röst och i hur hon för sig på scenen. När jag fick höra lite gospel insåg jag också hur mycket jag längtar tillbaka till kören.



Nåja, snart fylldes Götaplatsen till övervägande delen med tonårstjejer och Hard Core Super Star drog igång. Öronpropparna jag hade var inte främst för att skydda mot ljudet från scenen utan för att skydda mot skriket från småtjejerna bakom. Och när vi ändå är inne på öronproppar så kan vi tala om skillnaden mellan traditionella proppar och den nya lite dyrare varianten som är utformade för att dämpa och ändå släppa igenom en del ljud. Jag hade glömt de jag köpte förra helgen hemma och fick använda vanliga. Nu vet jag att de andra jag köpte är värda varenda krona.
I vilket fall förstår jag nu varför ungarna gillar HCSS, även om jag själv tycker det var lite för mycket ADHD-varning uppe på scenen. Det är väl bara att inse att jag börjar bli gammal. Nåja, jag kommer fortsätta lyssna hemma och låtarna de spelade från sin kommande platta var riktigt, riktigt bra.

En annan sak jag glömde hemma var kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar