tisdag 15 juni 2010

Festivalsommar?

Blir det egentligen någon festivalsommar i år? Nu har redan två av årets stora festivaler passerat. Rockstad Falun var först ut med bland annat Gamma Ray, Pretty Maids, The Poodles och Crucified Barbra som jag gärna hade sett. Detta följdes av Sweden Rock Festival, SRF, med bland annat Aerosmith, W.A.S.P., Ratt (som tyvärr tvingades ställa in), D A D med flera som jag gärna hade velat se. Samtidigt spelade Kiss på Stadion i Stockholm. Det är svårt att vara på två ställen samtidigt. Så istället för att försöka äta kakan och ha den kvar ratade jag båda delarna. Det slutade med att jag satt hemma och följde SRF via tidningar och radio på webben och tröstade mig med att jag slapp tälta i regnet.


Jag har tidigare alltid sagt att festivaler inte är något för mig. Anledningen är främst att jag förknippar det med camping. Och jag gillar inte att sova i tält och duscha i hygienbarracker. Men när jag kom på att det går att ta in på hotell och ta buss eller taxi till själva arenan ändrade jag inställning. Eftersom jag är "on a budget" den här sommaren har jag fått välja noggrant var jag ska vara och när. Ofta söker ju arrangörerna volontärer till att arbeta på festivalerna. Du jobbar ett arbetspass och riskerar i och för sig att missa dina favoritband på scen, men får fritt inträde och mat för din insats. Så i augusti börjar min budget-festivalsommar med att jobba som volontär på Sonisphere festivalen i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar