söndag 20 juni 2010

Ut och rocka på stan?

"Ska du ut och rocka på stan i helgen, eller?" frågade en av mina kollegor i fredags. "Nej, jag ska till Bohuslän och lyssna på trubadurer" svarade jag. Så var det med det och så blev det. Även om Metal Town gick av stapeln så måste jag medge att 900 spänn för en festival, där jag endast vill se Rammstein är i mesta laget. Jag får inse att Metal Town inte omfattar min favoritmusikstil, vilken den nu är. Jag tycker ju själv att den är ganska bred.

För övrigt behövde jag verkligen ett miljöombyte. Jag har längtat till Bohuslän i flera år. Men ofta är det som att man måste ha en anledning att ge sig iväg. Den här gången blev det trubadurbandet Trio Derant som spelade i Grebbestad. Jag hade lovat en bekant att vid tillfälle ta och lyssna på dem. Så vi gjorde lite utflykter längs vägen innan vi hamnade i ett regnigt Grebbestad. Av någon outgrundlig anledning hade trion reducerats till en duo, det regnade in på utrustningen och en gitarrsträng brast. Så, grabbarna hade verkligen omständigheterna emot sig. Annars tycker jag nog att de redde sig så bra som man kan förvänta sig. Det största utbytet var nog ändå en kvinna som var där med hela sin familj. Hon satt ständigt och höll takten med både fötter och händer samtidigt som hon hade ett saligt leende på läpparna. Jag ångrar bara att jag inte tog en bild på henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar