söndag 4 juli 2010

En annan del av rockmusiken

Sitter och tittar på "I en annan del av Köping" och påminns om när jag kom till The Poodles spelningen senast. Jag anlände ganska tidigt och för en stund kändes det som att jag hade hamnat mitt i TV-serien. Men så började jag fundera över hårdrocken och dess historia. Det har ju alltid funnits en rebellådra och en anstrykning av utanförskap i hårdrockskulturen. Det har ju inte heller alltid varit socialt accepterat att som man ha långt hår, eller gå klädd i nitar, skinnkläder och så vidare. Jag tror att det också har medfört att inom hårdrockskulturen har bildats en acceptans för individen och de olikheter vi har. Men inom musiken kan vi förenas och förstå varandra. Jag antar att det kan vara likadant med fotboll.

För övrigt så är jag väldigt nöjd med att äntligen ha fått igång mitt internet igen. Måste kolla om det finns någon androidapplikation för blogspot. Hmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar