tisdag 20 juli 2010

Blickar

Kom hem från jobbet lite senare än vanligt. Det hade heller inte varit någon speciellt bra dag, så jag kände mig ganska sliten när jag gick upp för gatan med hunden. Emot mig kommer tre killar, två gående och en på cykel. Jag ser ganska snabbt att allihop har långt hår och tittar väl lite förstrött om jag kan avgöra deras musiksmak med hjälp av deras t-shirtar. Men istället störs jag av att den ena stirrar hejdlöst på mig. Så jag försöker att titta utan att titta om ni förstår vad jag menar. I vilket fall så är ögonblicket snart förbi och när jag kommer hem tittar jag i spegeln för att försöka förstå vad han stirrade på. Men jag ser ju helt normal ut. Sandaler, shorts, tröja, inga utmärkande smycken, ingen mat, inga blodfläckar eller andra konstigheter. Först då inser jag faktum. Han spanade in mig, helt enkelt.

Veckans tema är förövrigt flyg. Igår under en lunch kläckte jag och en kompis/kollega en helt suverän idé som ska bli vårt nya projekt en tid fram över. Om man söker på airport på Spotify kan man få fram en hel del kitchiga låtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar