söndag 25 juli 2010

Kläder

I regnrusket måste man ju ha något att se fram emot och glädjas åt. Så i helgen har jag surfat runt mellan olika bands webshopar för att kolla in t-shirtar och annan merchandise som jag inte förstår att jag har kunnat leva utan. Men det är ändå något speciellt med att köpa sakerna på plats i samband med att bandet spelar live. Så jag lugnar mig lite.

Men när jag skulle ut på promenad upptäckte jag att mina basketkängor håller på att falla sönder. Jag gick sonika in på Converse hemsida och hittade ett par helt bedårande skor i grått med mönster av kedjor och nitar i silver. Priset var så klart överkomligt också. Men sedan dök det gamla vanliga hinderet upp. Att de inte skeppar utanför nordamerika. Sedan har jag letat och letat, men inte kunnat hitta dem någon annanstans. Vad jag däremot hittade var ett par rödsvartrutiga till en tredjedel av vad de kostar här i Sveriga och endast dryga sextio kronor i frakt. Thank God for UK, som faktiskt skeppar till hela EU.

En annan god nyhet är att jag får möjligheten att se The Poodles ytterligare en gång denna sommar. På torsdag spelar de här i stan. Från början var det nog tänt att H.e.a.t. skulle spela, men när jag skulle kolla speltiden upptäckte jag att det var ändrat till pudlarna. Visst är jag lite besviken över att missa H.e.a.t. eftersom jag även missade dem i Göteborg nu i maj. Men The Poodles känns som en fullgod ersättning.

Snart, snart drar mina festivaler för i år igång också. Mycket gott väntar runt hörnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar